Cykelsäsongen startar!

2023-06-01 i Sundsvalls SLK

Efter en lång och härlig vinter har våren kommit och snön har smält i backen på Södra berget. I början av juni (exakt datum kommuniceras i Södra Berget Bike Parks kanaler) öppnar backen för cykling.

Nytt för i år är att vi erbjuder organiserad cykelträning för alla barn och ungdomar som är intresserade av att cykla i vår backe.

- Träningen bedrivs på söndagar under perioden 18/6 till 16/7 kl. 11-12:30 (till att börja med, är intresset stort skissar vi på fler tillfällen).
- Om ni är intresserade av att vara med på träningen vill vi gärna att ni kontaktar oss på kansli@sslk.y.se
- Träningen är öppen för barn/ungdomar i ålder 10 år och äldre.
- Skyddsutrustning skall bäras enligt Södra Berget Bike Parks regler.

Observera att all cykling sker på egen risk.

Mer info om vår park finns på sodrabergetbikepark.se

Hoppas vi ses i backen i sommar!