Headerbild

Bytesmarknaden 2023

2023-09-29 i Sundsvalls SLK

Otroligt bra jobbat alla med årets Bytesmarknad! Marknaden blev mycket lyckad och vi vill rikta ett stort tack till arrangörsgruppen samt alla föräldrar och åkare som hjälpt till.

Hoppas ni är lika taggade som oss inför en av höstens roligaste helger, Bytesmarknadshelgen! 😊
Bytesmarknaden äger rum på Bilbolaget i Nacksta, Bultgatan 1.

Bemanningen

Bytesmarknaden arrangeras av oss medlemmar och tanken är att alla hjälper till i någon form. Arrangörsgruppen har skapat ett bemanningsschema för helgen och årets schema hittar ni här:
Bemanningsschema Bytesmarknaden 2023 vers. 3.0

Här kommer en beskrivning av de olika rollerna i bemanningsschemat. Kolla gärna in detta om ni känner er osäkra på vad er roll innebär:
Rollbeskrivning Bytesmarknaden

Om du inte kan genomföra pass enligt bemanningsschemat ordnar du själv en ersättare. Meddela Anna eller Annika vem du bytt med eller vem som gör ert pass istället för er.

Till dig som fått pass fre - sön

·  Kom gärna 10-15 minuter innan passet börjar.

·  Leta upp Anna Modin eller Annika Bergman för avprickning och kort onboarding.

·  Har du någon minsta fråga kring rollerna i bemanningsschemat, tveka inte att kontakta Anna Modin, anmodin@gmail.com eller Annika Bergman annikabergman10@outlook.com.

Hjälp oss att marknadsföra bytesmarknaden

Här hittar ni bytesmarknadens affisch:
Bytesmarknadsaffisch 2023

Vi behöver er hjälp att sprida affischen. Skriv gärna ut den i färg och sätt upp på olika annonsplatser så som er mataffär, på jobbet, på barnens skola eller andra lämpliga ställen. Sprid den även i sociala medier som ni använder.

Aktiviteter under bytesmarknadsveckan

Själva bytesmarknaden är öppen fredag 20 oktober – söndag 22 oktober. Under veckan sker förberedande aktiviteter under tisdag, onsdag och torsdag.

Utöver bemanningsschemat sker aktiviteter på såväl tisdag som onsdag.

TISDAG: Skidmärkning externa varor - bemannas som traditionellt med U12.

ONSDAG: Kassautbildning & förregistrering SSLK medlemmarnas varor. Kassautbildningen hålls för de som ska bemanna stationerna 1) Registrering, 3) Betalning, 4) Inlämning, Kassa och Återlämning

Till dig som är medlem och vill sälja

För att undvika köbildning på fredagskvällen finns möjlighet för medlemmarna att förregistrera sina varor på onsdagkväll i klubbhuset. Detta ger också dem som har pass i Registreringen och Betalningen möjlighet att träna inför helgen. Du tar med dig uppgifterna:
·  Ditt mobilnummer
· Ditt kontonummer
·  Lista över namn på varan, storlek/längd samt pris.

OBS! Du tar inte med dig själva varorna på onsdagkväll, dessa lämnar du in under fredagskvällen på bytesmarknaden på Bilbolaget.

Har du inte möjlighet att komma på onsdagkväll ber vi dig vänta till kl. 20 på fredag innan du kommer för att registrera, betala och lämna in dina varor. Har du förregistrerat dina varor lämnar du bara in dem under fredagkvällen.

Adress

Besöksadress Enhörningsvägen 101, Sundsvall Postadress Sundsvalls slalomklubb Mogatan 60 854 60 Sundsvall

Kontakt

Ungdomstävling: kansli@sslk.y.se FIS-tävling: tavlingSSLK@gmail.com Organisationsnummer 889201-5259