Headerbild

Käpp och borr

Vid säsongsstart kvitterar varje huvudtränare ut ett komplett väska innehållande; borrmaskin, 2x batterier, laddare, borr och måttband.

Träningsgruppen ansvarar för samt underhåller tilldelat material under pågående säsong. Underhållet består i att man frigör borr från maskin en gång per vecka samt att man smörjer rörliga delar med olja kontinuerligt. Viktig är att maskinen placeras i ett dränerande läge med borr och chuck nedåt vid förvaring i skåp eller väska.

Vid lån av väska för träning på annan ort måste man registrera uppgifter i nedanstående lista.

Käppar
I käppboden finns det ett tydligt system med fack för respektive käpp-sort. Käppar med flaggor skall rullas ihop för att undvika käpptrassel.

Trasiga käppar placeras i separat fack avsett för trasiga käppar.

Vid lån av käppar för träning på annan ort måste man registrera uppgifter i nedanstående lista.

Lån av utrustning

Käpp-policy
Vid lån av käpp för träning/tävling av icke klubbmedlem skall alltid moh-sslk@outlook.com kontaktas före nyttjande. Vid lån av käpp skall hyra betalas om 50kr per åkare och dag. Ansvarig för träning/tävling tillser att hyran betalas.

Adress

Besöksadress Enhörningsvägen 101, Sundsvall Postadress Sundsvalls slalomklubb Mogatan 60 854 60 Sundsvall

Kontakt

Ungdomstävling: kansli@sslk.y.se FIS-tävling: tavlingSSLK@gmail.com Organisationsnummer 889201-5259