Headerbild

U8 (2016 och yngre)

I vår grupp tränar barn som är 6-7 år samt yngre. Vi åker skidor och har roligt tillsammans!

Steget innan träningsgrupp U8 är skidskolan så är du/ditt barn helt ny på att åka skidor, spana in den sidan.

Om era barn är taggade på att hänga med och träna i träningsgrupp, hör i så fall av er till sslkU8@gmail.com och kom och prova på!

När skolan drar igång efter sommarlovet drar vi igång med lite "barmarksträning" för att komma igång och lära känna varandra bättre. Nedan följer mer info om vår grupp och hur det funkar när snön kommer och vi drar igån med skidträningen.

U8-gruppen

I U8 kan man åka liften själv samt kliva av, både stora ankarliften och knappliften. Vi tänker att man kan åka med "parallella skidor" och utföra stoppsladd. Vi tränar på skärande sväng och att använda stavarna med stavisättning. Vi åker mycket friåkning för att få in skidkänslan, det kan även förekomma lite bana och hopp i träningen. Vi åker både i stora backen och barnbacken. Vårt mål är att barnet skall ha roligt och känna glädje för att vilja fortsätta utvecklas.

Vinterträning:
Vi tränar på onsdagar kl. 18:00-19:30.
Träningen sker i Sundsvalls slalombacke, Södra Berget.

Utrustning:
Utrustning för träningen är slalomskidor (helst carvingmodell), stavar (frivilligt), ryggskydd, hjälm och kläder efter väder.

Vill du prova på att åka skidor med oss i träningsgrupp eller har du frågor, kontakta gruppens lagledare eller någon av tränarna!

Vad förväntar vi oss av dig som förälder:
Föräldrar förväntas ställa upp på skidor utifrån sitt barns behov.
Vi vill också att en förälder skall finnas på plats under träning för att hjälpa sitt barn med ev. toalettbesök, om de vill gå in och värma sig eller liknande.

Det är du som förälder som ansvarar för ditt barn i första hand och vi vill att ni första gångerna är med på skidor för att stötta. Därefter kan en bedömning göras om barnet kan klara sig på egen hand med tränare.

Har ni frågor så tveka inte att höra av er!

Lagledare:
Chatrin Johansson, tel. 070-271 75 46 sslkU8@gmail.com

Tränare:
Sebastian Sjödin, tel. 070-620 60 56 sebastian-sjodin@hotmail.com
Veronica Smedh, tel. 073-621 61 12 veronicasmedh@gmail.com

Adress

Besöksadress Enhörningsvägen 101, Sundsvall Postadress Sundsvalls slalomklubb Mogatan 60 854 60 Sundsvall

Kontakt

Ungdomstävling: kansli@sslk.y.se FIS-tävling: tavlingSSLK@gmail.com Organisationsnummer 889201-5259

Drivs med KlubbenOnline

Logga in